torsdag 15 augusti 2013

Regnbåge

Så här såg det ut igår när jag kom hem från jobbet. De hade fixat takmötet och börjat lägga papp. Takmötet är inte så lätt. Taken som möts har olika höjd dessutom blir det två vinklar. Duktiga Hasse fixade detta!
 
Här syns det lite bättre.
 
Jag målade inte bara fyra plankor igår. Vädret höll i sig och jag hann med alla plankor som var grundade.
 
Många takstolar kors och tvärs har det blivit. Nu är tack och lov alla på plats! De små som håller ihop taket vid mötet är itusågade för att vi ska få mötande takåsar invändigt.
 
Vi hade ett underbart väder i kväll. Solsken och lagom varmt. Plötsligt kom regnet och med det en regnbåge, nej, faktiskt två, eller en dubbel. Tänk vad bra att jag inte målade den här gången. Vi var återigen panelhönor dottern och jag. Nu har vi börjat få in snitsen.
 
 Idag lades pappen på plats, skönt! Just nu liknar huset en teaterkuliss. Från det här hållet ser det relativt klart ut. Det syns att vi har fått på lite mer panel.
 
Från det här hållet ser husbygget knappt påbörjat ut.
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar