måndag 12 augusti 2013

Åsnan mellan två hötappar

Idag var min byggsemester slut. Det var ovant att inte sätta på sig byggkläder i morse. Min arbetsdag gick i ett flygande fläng. Jag trivs oerhört bra med mitt yrkesval därför kände jag mig som åsnan mellan två hötappar. På samma gång som jag ville vara hemma och bygga så ville jag vara på jobbet. Väl hemma kastade jag i mig lite middag, bytte om, grep en målarpensel och började måla. Solen sken. Livet lekte. Då kom en störtskur och blötte allt. Nåväl, jag hann måla fyra plankor å andra sidan vet jag inte riktigt hur de kommer att se ut efter regnet.
 
Så här ser hästskon ut nu när smeden har svärtat den. Det skall bli kul att sätta den ovanför entrén.
 
Jaha, vad har då hänt under min frånvaro? Jo, Hasse har snickrat en egen variant av takstolar. Så här ser de ut. De är tänkta som ett extra stöd.
 
Här sitter den andra takstolen på plats.
 
Lite till råspont har kommit på plats. Hoppas, hoppas, hoppas att det blir takbyggarväder i morgon!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar