fredag 30 augusti 2013

Jordärtskocksblomster

Här är gipsningen av näst sista gavelsspetsen påbörjad.
 
Snart färdigreglat för panelning.
 
Titta nu blomstrar jordärtskockorna. Äntligen! Det ska bli så kul att planera och plantera tomten. Mina älskade jordärtskockor har en självskriven plats. Tänk att man kan njuta både av blomman och knölen. Jag delar denna passionen med gotlandskaninerna. Fördelen med kaninerna är att de även äter stammen och bladen.
 
Här förbereds ytterdörren. Den heter Greta precis som min kusin.
 
Vi fick inte dit ytterdörren i kväll. Jag gick i strejk. Det hade gått nio timmar sedan jag åt och mina krafter tog slut. Klockan var åtta på kvällen och då är det legalt att skilja av en fredagkväll. Istället begav vi oss hem och åt kräftor. I morgonbitti startar vi med ytterdörren. Tänk så underbart det blir att hålla nyckeln till huset i handen!
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar