tisdag 6 augusti 2013

Bondpermis

Idag har jag ägnat mig åt bakläxa. Den här väggen kommer att isoleras från insidan. Det är svårt att komma åt och isolera ordentligt i de tre facken som är högst upp till höger. Min uppgift blev helt enkelt att skära upp polkagristejpen, leta reda på skruvskallarna, skruva upp skruvarna, ta bort gipset, skära till isolering, isolera, skruva tillbaka gipset och sätta dit ny tejp. Kul? Nej, inte ett dugg men man kan inte roa sig jämt.
 
Titta! Så här ska det se ut! Nu vet jag till nästa vägg hur jag ska göra.
 
Vi tog faktiskt bondpermis idag. Vid lunchtiden packade vi ihop våra verktyg och drog ut på lite äventyr. Väl hemma igen var Hasse duktig och täckte råsponten med press. De har lovat regn och det är inte bra för råsponten. Han hann precis täcka taket när regnet kom. Under tiden åkte jag in till stan och hämtade tonåringarna vid tåget. Det är skönt att de är hemma igen.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar