lördag 13 juli 2013

Träningsvärk

Här har vi två härliga och mycket starka tjejer! Självklart vann My denna kamp vilket är en bedrift då Leika både är stark och uthålig. Idag ägnade jag och My dagen åt att plocka om över 400 gipsskivor. Det var en svårstartad dag med en hel del träningsvärk i  min kropp. Vid elvatiden dallrade luften av hetta på betongplattan. Vi bröt då för ett par timmars paus precis som de gör på sydligare breddgrader. Inte dumt. Jag passade då på att dammsuga, torka golv och skaka mattor i vårt nuvarande hem.
Här är några av högarna som vi plockade om. Det gick inte att flytta på dem med hjälp av grodan. Nu har vi plockat om dem på pallar som grodan kommer under och de blir då flyttbara. Ett både trist, enformigt och tungt jobb men nu är det gjort. Girl power!
Vi vill inte att gipset till innerväggarna blir blött. Jag tog byggplast och paketerade.
Ett till paket. Det sista paketet fick jag ta en stor presenning till.
 
Hasse löste problem med bärande innerväggar. Han tog itu med en till grinig vägg och har hyvlat en  hel del. Vi vågar dock ännu inte förankra väggarna i plattan. Först vill vi få bekräftat att det är ok utan att ha sönder slangen till golvvärmen. Vi hittar inte någon ritning över hur de är dragna. Noah hjälpte till lite här och där. Sedan blev det mek av gräsklippare och gräsklippning för hans del.
 
 Idag har vi haft vår första dag utan ett enda besök. Däremot är det en hel del "tittisar". Vägen förbi vårt hus brukar vara näst intill folktom. Senaste veckan har det varit en strid ström av cyklister, joggare, promenerande och bilister. De sistnämnda kommer alltid tillbaka då de blir tvugna att vända där åkervägarna blir svåra att åka vidare på.
 
Enligt väderappen lovas det regn i natt och på morgontimmarna. Morgondagen bör inte bli het och det tycker vi ska bli skönt sedan får min syster tycka vad hon vill :) jag tycker om henne i alla fall!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar