söndag 7 juli 2013

Varmt, varmt, varmt, varmt och varmt


Jag är en stor älskare av olika typer av vattendrag. Denna härliga och svalkande sjö blev vår räddning idag. I skuggan var det 29 grader. Husbygget står inte där. Hur varmt vi hade det har jag inte en aning om men det var V A R M T. Vid tvåtiden packade vi ihop våra verktyg, tog den flämtande hunden ut ur skuggan för att åka och bada.
 
Här har vi invigt märksnöret.

Första spiken i husbygget. Det är inga små spikar som ska slås in. Efter ett tag blev jag lite trött i armen. Då upptäckte jag att det gick nästan lika bra (eller dåligt) att spika med vänster hand ett tag. Jag brukar göra likadant när jag målar hus. Byta hand när krafterna sinar. Gissa om vi längtar efter vår spikpistol. Den befinner sig fortfarande i Västerås. Vi håller tummarna för att den inte ska åka utomlands en gång till utan hitta hem till oss gärna redan i morgon.

Till lunch idag serverade jag biffar med lök. Sambon började skratta när han fick sin portion. Lökbitarna bildar ordet "god". Det är faktiskt en ren händelse. Jag lade bara på lite lök över hans biff.

Ibland har vi tur. Detta hammarband skulle kapas så att det hamnade vid en regel precis som på bilden. Vi behövde inte kapa då det hamnade precis rätt av sig själv.

Här är vi nu. Nej, vi nådde inte ända fram till målet. Planen var att vi idag skulle resa första väggen, helst även andra väggen. Värmen satte käppar i hjulet. Väggen är helt klar för resning vilket få ske i morgon.
 
Nej, jag vill inte klaga på vädret. Det är fortfarande väldigt bra att vi inte har regn och åska. Egentligen skulle huset komma först i morgon och på så sätt ligger vi före tidsplanen vilket är bra.
 
Det absolut bästa med den här dagen? Jo, det var på kvällen när tonåringarna kom hem!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar